Budowa opony radialnej:
Opona radialna składa się z jednej warstwy osnowy, której włókna prowadzone są pod kątem prostym w stosunku do stopki opony. Oponę wzmacnia wielokrotna warstwa opasania, która dodatkowo ją usztywnia. Jak w przypadku opony diagonalnej włókna, z których składa się opasanie, są rozmieszczone skośnie. Produkowane są także opony radialne z tak zwanym opasaniem zero, gdzie włókna poprowadzone są pod kątem prostym w stosunku do ułożenia włókien osnowy.
Serwis motocyklowy specjalizujący się w montażu i sprzedaży opon radialnych. Warto zapoznać się z ofertą jeżeli mieszkasz w stolicy i okolicach:
Wymiana opon motocyklowych Modlińska – Warszawa.
Plusy i minusy opon radialnych:
+ Nie przegrzewa się przy dużych prędkościach,
+ Zapewnia stabilność i precyzję prowadzenia nawet podczas bardzo szybkiej jazdy,
+ Mała masa opony,
+ Dedykowana do motocykli sportowych i turystycznych oraz, najczęściej jako opona na tył, dla ciężkich chopperów i cruiserów,
– Mała odporność na uszkodzenia boczne,
– Wysoka cena.